BBB
Chris Koppert & Frank Moons, oprichters en eigenaren van BBB Cycling , begonnen samen te racen toen ze 6 jaar oud waren. 16 jaar lang deden ze alleen maar trainen en strijden. Ze zaten in hetzelfde team, streden tegen elkaar en tegen elkaar, en maakten een tijdje deel uit van het Nederlands elftal. Beiden wonnen races in en buiten Nederland.
Na vele jaren te hebben geconcurreerd, hadden ze heel duidelijke ideeën over hoe fietsproducten, accessoires en onderdelen zouden moeten zijn, en in 1997 besloten ze om hun eigen producten te produceren onder het merk BBB, waarbij ze het “shop in shopâ€-concept ontwikkelden met behulp van displays en exposanten om het product op een gepaste manier bloot te stellen. De eerste producten waren fietsbrillen , pompjes en voorschotten . Ze brachten ook een lijn winterlaarzen en handschoenen uit, geïnspireerd op het barre Nederlandse klimaat.
Eind jaren '90 sprong BBB over de grenzen heen, presenteerde zich op Eurobike en ontwikkelde een netwerk van distributeurs in een twintigtal landen. Tegelijkertijd beginnen door BBB ontworpen producten tests te winnen en wordt het BBB-logo een van de bekendste in de fietsindustrie. Productlijnen worden toegevoegd, waaronder carbon zadelpennen, zadels , C02-cartridges en nieuwe schijfremblokken .
In 2004 begonnen de eerste stappen in het professionele wielrennen met groot succes toen Magnus Bäckstedt, van het team van Alessio-Bianchi, de beroemde klassieker Parijs-Roubaix won.
Tussen 2005 en 2007 behaalden de renners van het Team Quick-Step Innergetic team 3 opeenvolgende wereldkampioenschappen op de weg. En allemaal met een BBB-bril, Tom Boonen (2005) en Paolo Bettini (2006 en 2007). In 2005 lanceerde BBB een nieuw model bril genaamd Winner, een model dat nog steeds erg populair is!In 2006 zette BBB een nieuwe stap in de wereld van sponsoring door een MTB-team toe te voegen. Het team van Bianchi-Agos-Liquigas kijkt toe terwijl zijn rijder Julien Absalon de titels van Europees en Wereldkampioen wint met een BBB-bril .
De OvalIntegrate-pomp wint BBB een eerste prijs op de Eurobike in 2008, wat aantoont hoe een gek idee van een pomp die in de framebuizen past een prijs kan winnen.
In 2010 voorziet BBB het Quick-Step team opnieuw van fietshelmen , fietsbrillen en fietscomputers . Met hen behaalden ze in enkele dagen tijd formidabele resultaten tijdens de Tour de France 2010, aangezien 2 door BBB gesponsorde renners de gele trui (Chavanel) en de rode stippeltrui (Pineau) dragen. 2010 markeert het begin van een lange samenwerking met de jonge en ambitieus professioneel team Vacansoleil.
In de Tour de France 2011 staan 3 door BBB gesponsorde Pro Tour-ploegen aan de start: Cofidis, Quick-Step en Vacansoleil-DCM. BBB begint ook het BMC Mountainbike Racing MTB-team te sponsoren met helmen, brillen en andere merchandise. Teamleider Moritz Milatz wint het Duitse kampioenschap in zowel XC als marathon.
Vandaag heeft BBB meer dan 1500 artikelen verdeeld over meer dan 40 verschillende families, waardoor ze u het beste artikel kan aanbieden in een breed scala aan prijzen en kwaliteiten. Daarom kan gezegd worden dat ze bij BBB alles doen voor en voor de wielersport: †All About Cycling†.