ALGEMENE VOORWAARDEN ONLINE AANKOPEN WEBSITE EN APP

Deze Algemene Aankoopvoorwaarden zijn van toepassing op de aankoop van de producten die DEPORVILLAGE, S.L. (“DEPORVILLAGE”) verkoopt via de website gehost op de URL www.deporvillage.nl (de “Website”) en de applicatie 'DEPORVILLAGE' (de "App") aan iedere gebruiker (“Klant”).

De bedrijfsgegevens van DEPORVILLAGE zijn de volgende:

Statutair gevestigd aan: Carrer les Tines, 32, 08272 Sant Fruitós de Bages (Barcelona)
C.I.F. (fiscaal identificatienummer): B-65272742
E-mail: [email protected]
Telefoon: +34 902732338 / +34 931591900

De aankoop van producten die worden aangeboden via de Website / App houdt in dat je akkoord gaat met de voorwaarden die zijn opgenomen in deze Algemene Aankoopvoorwaarden. Lees ze daarom aandachtig door voordat je ze aanvaardt. Als je deze Algemene Aankoopvoorwaarden niet accepteert, zal de aankoop van de producten niet plaatsvinden en zal DEPORVILLAGE derhalve geen enkele verplichting of verantwoordelijkheid op zich nemen.

Door het plaatsen van een bestelling via de Website / App, verklaart de Klant ouder te zijn dan 16 jaar en de wettelijke bevoegdheid te hebben om aankopen te doen via de Website.

Om een bestelling te plaatsen, moet de Klant alle stappen van het aankoopproces volgen zoals beschreven op de Website / App.

DEPORVILLAGE behoudt zich het recht voor om op elk moment wijzigingen aan te brengen in de inhoud of strekking van de Algemene Aankoopvoorwaarden, zonder dat dit gecommuniceerd of aangekondigd hoeft te worden. Het is dus belangrijk om de inhoud zorgvuldig door te lezen, aangezien het de verantwoordelijkheid van de Klant is om de Algemene Aankoopvoorwaarden door te nemen voordat een product van de Website / App wordt gekocht.


Klantregistratie

Om het aankoopproces voor een product op de Website/App te starten, moet de Klant zich registreren in het gedeelte van de Website "Aanmelden" (of als " gast") of in het gedeelte van de App "Account aanmaken". Bij volgende aankoopprocessen, in het geval dat de Klant zich heeft geregistreerd, is het alleen nodig om e-mailadres en wachtwoord op te geven in het gedeelte "Mijn Account".

 

Producten en grafische weergave daarvan

DEPORVILLAGE behoudt zich het recht voor om te bepalen welke producten beschikbaar worden gesteld aan gebruikers via de website. In het bijzonder kunnen we op elk moment nieuwe producten toevoegen aan de reeds beschikbare producten op de website, die, tenzij anders vermeld, onderworpen zullen zijn aan de voorwaarden in deze Algemene Voorwaarden. Evenzo behoudt DEPORVILLAGE zich het recht voor om op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving producten en diensten die op de website worden aangeboden, te wijzigen, aan te passen, toe te voegen of te verwijderen. Wijzigingen aan producten en diensten zullen geen invloed hebben op eerder door Gebruikers geaccepteerde transacties.

De producten die op de website worden getoond, worden zo nauwkeurig mogelijk weergegeven, rekening houdend met de technologische beperkingen van de weergave. Gedetailleerde informatie over de kenmerken van de producten is te vinden op de website. De gebruiker en koper is verplicht om de beschrijving van de producten zorgvuldig te lezen alvorens de aankoop af te ronden, waarvan de inhoud deel uitmaakt van de verkoopvoorwaarden en de aanvaarding ervan. Niettemin moet de gebruiker rekening houden met het volgende:

1- De foto's, video's en alle visuele of grafische voorstellingen, evenals de handelsnamen, merken of onderscheidingstekens op de Website worden gepubliceerd om te voldoen aan onze verplichting om de klant zo volledig mogelijk te informeren over de producten en hun details. DEPORVILLAGE streeft ernaar om de getoonde producten zo nauwkeurig en realistisch mogelijk weer te geven, rekening houdend met de technologische beperkingen van visualisatie.
2- Ondanks alle inspanningen van DEPORVILLAGE en als gevolg van technologische beperkingen en/of de subjectieve waarneming en visuele perceptie van elke gebruiker van de Website, kunnen er na aankoop van de producten afwijkingen ontstaan tussen de weergave op internet en het ontvangen product, zoals bijvoorbeeld de kleurschakering, grootte, het gewicht, de textuur, de glans, enz. DEPORVILLAGE kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor dergelijke afwijkingen, noch kunnen deze worden toegeschreven aan misleidende of frauduleuze reclame.
3- Sommige foto's, beschrijvingen, teksten, grafische voorstellingen en video's van de producten zijn rechtstreeks afkomstig van de leveranciers van DEPORVILLAGE. De beschrijvingen van producten en merken van derden op de Website zijn gebaseerd op informatie van de leveranciers, over de juistheid waarvan DEPORVILLAGE geen controle heeft en waarvoor DEPORVILLAGE geen verantwoordelijkheid draagt.

Houd er rekening mee dat ondanks alle inspanningen om de nauwkeurigheid van product- en prijsinformatie te garanderen, er af en toe typografische fouten of wijzigingen in productbeschrijvingen kunnen voorkomen. Als dergelijke fouten of veranderingen worden ontdekt, behouden wij ons het recht voor om deze te corrigeren en productinformatie of prijzen zonder voorafgaande kennisgeving bij te werken.

 

Merken en verantwoordelijkheid voor duurzaamheid

Bij DEPORVILLAGE bieden we een breed scala aan producten van externe merken en exclusieve eigen merken van DEPORVILLAGE, namelijk: Finisseur, DPV, Leffort en Reld. Voor de verschillende merken van derden waarmee wij overeenkomsten hebben voor de verkoop van hun producten, fungeert DEPORVILLAGE als distributiekanaal en faciliteert de verkoop van hun producten aan onze gebruikers. Deze merken zijn geen eigendom van DEPORVILLAGE. Wij fungeren als distributiekanaal voor deze merken door de verkoop van hun producten aan onze gebruikers te faciliteren. Houd er echter rekening mee dat sommige merken eigendom zijn van DEPORVILLAGE en alleen bij ons verkrijgbaar zijn. Deze merken zijn onder andere Finisseur, DPV, Leffort en Reld.

Met betrekking tot de duurzaamheid van merkproducten van derden, wijzen wij erop dat wij geen verantwoordelijkheid nemen voor de juistheid van beweringen over de duurzaamheid van producten, die op onze website worden aangeboden. Hoewel we ernaar streven om nauwkeurige en volledige informatie te verstrekken, is de duurzaamheidsinformatie afkomstig van de merken en fabrikanten zelf. DEPORVILLAGE is niet wettelijk verplicht om de juistheid van deze duurzaamheidsclaims te verifiëren of te garanderen. Alle claims, garanties of aansprakelijkheden met betrekking tot de duurzaamheid van een product moeten worden gericht aan het merk of de fabrikant in kwestie, aangezien het hun verantwoordelijkheid is om accurate en transparante informatie te verstrekken over hun producten in relatie tot duurzaamheid.

 

Prijs en betaalmethode

De prijs van de producten is de prijs die in de gekozen valuta naast elk product op de Website staat.

De verkoopprijzen op onze website worden als volgt weergegeven:.

- Als de Klant woonachtig is in de Europese Unie, zijn alle prijzen inclusief btw.

- Als de Klant buiten de Europese Unie woont, is de Klant verantwoordelijk voor eventuele lokale belastingen, invoerrechten of douanekosten bij aankomst van de zending op de plaats van bestemming, indien van toepassing.

Verzendkosten zijn niet inbegrepen in de prijs van de producten en zijn voor rekening van de Klant. Tenzij de bestelling gratis verzendkosten heeft. Deze verzendkosten worden toegevoegd aan het totaalbedrag van de geselecteerde producten, zodat de klant ze op elk moment kan raadplegen in de winkelmand voordat de bestelling bevestigd wordt en het aankoopproces wordt afgerond.

DEPORVILLAGE behoudt zich het recht voor om op elk gewenst moment en zonder voorafgaande kennisgeving wijzigingen aan te brengen die passend worden geacht. Hierdoor kunnen de producten of prijzen regelmatig aanpast worden. De prijs die van toepassing is op de bestelling van de Klant is de prijs die geldt op het moment van aanvaarding van de Algemene Aankoopvoorwaarden.

De Klant kan de bestelling betalen via een van de volgende betaalmethoden:

- Betaling met betaalkaart De Klant moet het nummer van zijn/haar betaalkaart/creditcard (Visa, Visa Electron en Mastercard) vermelden, evenals alle andere aanvullende informatie die nodig is tijdens de aankoopprocedure. De betaling wordt uitgevoerd zodra deze wordt geaccepteerd door de financiële instelling van de Klant, anders kan de aankoop niet doorgaan.

Wanneer je tijdens het afrekenen een nieuwe betaalmethode toevoegt, slaan we deze informatie automatisch op in je account, zodat deze kan worden gebruikt voor toekomstige transacties. Hiervoor geeft de klant DEPORVILLAGE toestemming om gegevens op te slaan van de betaalmethode om via deze weg te kunnen factureren. De gegevens van de betaalmethode worden opgeslagen door Adyen BV als betalingsverwerker in overeenstemming met de geldende normen en regelgeving in de betaalbranche.

De klant is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie van zijn/haar betaalmethode. DEPORVILLAGE is niet aansprakelijk voor eventuele schade en/of verlies die de klant kan lijden als gevolg van onjuiste informatie over de verstrekte betaalmethode.

- Betaling via bankoverschrijving (alleen geldig voor Spanje, Italië, Frankrijk en Portugal) naar het rekeningnummer dat is aangegeven op de Website/App van DEPORVILLAGE, waarbij de Klant verplicht is om het bestelnummer aan te geven. Eventuele bankkosten die van toepassing zijn op de overschrijving zijn voor rekening van de Klant.

- Betaling via PayPal: De Klant moet een PayPal account hebben om deze betaalmethode te kunnen gebruiken.

- Uitgestelde betaling (alleen geldig voor Spanje): via de optie "Aplazame" is het mogelijk om het aankoopbedrag in termijnen te betalen met JKP-rente (alleen op de Website). Door deze optie te kiezen, aanvaardt de gebruiker dat al zijn/haar persoonlijke gegevens vanaf dat moment volledig worden overgedragen aan Aplazame. Deze aanvaarding strekt zich uit tot derden die mogelijk toegang moeten hebben tot de bestanden voor de goede uitvoering van het contract.

Het aankoopbewijs van de producten is beschikbaar en zichtbaar in het gedeelte "Mijn account". In dit gedeelte kan de klant ook de factuur van de bestelling downloaden. Voor vragen over facturering kan de Klant terecht bij onze Klantenservice.

Zodra het aankoopproces is afgerond, wordt er een elektronische bevestiging gegenereerd met daaraan gekoppeld een kopie van de Algemene Aankoopvoorwaarden die de Klant kan afdrukken en automatisch opslaat in de rubriek "Mijn account".

DEPORVILLAGE heeft strenge veiligheidsmaatregelen. Het betalingsproces gaat via een beveiligde server die gebruik maakt van het SSL-protocol (Secure Socket Layer). De beveiligde server brengt een verbinding tot stand zodat de informatie versleuteld wordt verzonden met algoritmen van 128 bit, die ervoor zorgen dat de informatie alleen begrijpelijk is voor het apparaat van de Klant. Op deze manier garandeert het gebruik van het SSL Protocol:

a) Dat de Klant zijn/haar gegevens deelt met de server van DEPORVILLAGE en met niemand anders.

b) Dat tussen de Klant en de server van DEPORVILLAGE de gegevens versleuteld worden overgedragen, zodat deze niet door derden gelezen of gemanipuleerd kunnen worden.

DEPORVILLAGE heeft een programma geïmplementeerd om mogelijke frauduleuze activiteiten op te sporen en behoudt zich het recht voor om aanvullende informatie, bevestigingen en/of documenten van de Klant te vragen via telefoon of e-mail, zelfs na het doen van een of meerdere aankopen via de Website/App. Dit met als doel om te bevestigen dat de Klant deze aankoop daadwerkelijk heeft gedaan en geautoriseerd en/of dat de levering of retournering ervan correct is uitgevoerd en daarmee de betreffende transactie definitief autoriseert.

DEPORVILLAGE kan telefonisch verschillende controles uitvoeren met betrekking tot de identiteit van de Klant, of wel verzoeken om: (a) een schriftelijke bevestiging en machtiging ondertekend door de Klant die verantwoordelijk is voor de betreffende aankoop; en (b) een kopie van een geldig identiteitsbewijs met foto van de Klant om zijn/haar identiteit te bevestigen. DEPORVILLAGE is verplicht om deze informatie en documenten op te slaan onder hoge veiligheidsmaatregelen, in overeenstemming met de huidige regelgeving.

In het geval dat de Klant niet positief reageert of DEPORVILLAGE de gevraagde documentatie en informatie niet binnen een periode van 48 uur ontvangen heeft, gerekend vanaf het telefoontje of de verzending van de e-mail door DEPORVILLAGE, kunnen de transactie en de bijbehorende bestelling worden geannuleerd. DEPORVILLAGE kan dit doen zonder verdere kennisgeving of aansprakelijkheid hiervoor. Hierna zal DEPORVILLAGE overgaan tot terugbetaling aan de Klant van het betaalde bedrag voor de betreffende aankoop.

Deze controleprocedure wordt uitgevoerd voor de veiligheid van de Klant. Door het aanvaarden van de Algemene Aankoopvoorwaarden stemt de Klant in om zich te onderwerpen aan bovengenoemde procedure voor het opsporen van mogelijke frauduleuze transacties. Hiermee machtigt de Klant DEPORVILLAGE om de verstrekte informatie en aanvullende documenten te kunnen gebruiken voor toekomstige aankopen van dezelfde Klant.

 

Levering van producten

Zodra DEPORVILLAGE heeft gecontroleerd dat het aankoopproces correct is afgerond, zal DEPORVILLAGE overgaan tot het leveren van de producten op het adres dat de Klant heeft opgegeven tijdens het aankoopproces, tijdens de normale kantooruren en binnen de termijn die is aangegeven op de Website / App, die nooit langer zal zijn dan 30 dagen nadat de bestelling van de Klant is geaccepteerd.

DEPORVILLAGE zal de Klant per e-mail informeren over de datum waarop de bestelling de magazijnen van DEPORVILLAGE verlaat en over de contactgegevens van het transportbedrijf dat de levering zal uitvoeren.

De levering vindt plaats binnen ongeveer 72 uur en wordt als compleet beschouwd zodra het product aan de Klant is overhandigd op de door de Klant aangegeven plaats of op het desbetreffende afhaalpunt.

Het risico van de producten (inclusief, maar niet beperkt tot verlies, schade of diefstal) gaat over op de Klant op het moment dat de producten aan deze worden overhandigd.

Indien er zich een incident voordoet bij de levering van de producten, zal DEPORVILLAGE de Klant hiervan onmiddellijk en op passende wijze op de hoogte stellen.

De levering kan op een van de volgende manieren worden uitgevoerd:

- Naar het adres dat de Klant heeft opgegeven bij het doen van de aankoop.

Als de Klant, na het doen van de aankoop, wijzigingen wil aanbrengen in het verzendadres, dan kan dat zolang de bestelling op "In afwachting van verzending" staat. DEPORVILLAGE is niet verantwoordelijk voor fouten of schade veroorzaakt tijdens de levering wanneer het door de Klant opgegeven afleveradres niet bestaat, onjuist is of wanneer niet is voldaan aan de eerder gestelde eisen voor adreswijziging. DEPORVILLAGE kan de producten in meerdere zendingen leveren.

Als op het moment dat de producten worden afgeleverd op het door de Klant opgegeven adres, blijkt dat de Klant afwezig is of niemand het product komt ophalen, dient de Klant zo snel mogelijk contact op te nemen met DEPORVILLAGE om een nieuwe afleverdatum af te spreken. Als de levering niet is voltooid om redenen die niets te maken hebben met DEPORVILLAGE of het transportbedrijf, worden de producten geretourneerd aan DEPORVILLAGE en zal de Klant de kosten voor levering en retournering en de eventuele administratiekosten die hieraan verbonden zijn, voor rekening van de Klant.

- Afhaalpunt (of Punto Pack) (Alleen geldig voor leveringen in Spanje, Frankrijk en België. Canarische Eilanden zijn uitgesloten):

DEPORVILLAGE stuurt de Klant een e-mail met de datum waarop de producten beschikbaar zullen zijn voor de Klant in de geselecteerde vestiging. Om redenen die niet aan DEPORVILLAGE te wijten zijn, kan het echter voorkomen dat het product in een straal van 5 km rond de door de Klant gekozen vestiging wordt afgeleverd. In deze gevallen zal DEPORVILLAGE de Klant per e-mail informeren en de nieuwe vestiging aangeven waar de bestelling beschikbaar zal zijn. Het product zal gedurende vijftien (15) kalenderdagen beschikbaar zijn voor de Klant in desbetreffende vestiging, vanaf de door DEPORVILLAGE aangegeven datum, Als de producten niet binnen de aangegeven termijn worden opgehaald, worden ze automatisch teruggestuurd naar de magazijnen van DEPORVILLAGE en komen de eventuele bezorg- en retourkosten en eventuele administratiekosten voor rekening van de klant.

Bij de levering moet de Klant of de ontvanger de bezorger zijn/haar identiteitsbewijs tonen, als ook de staat van het pakket controleren en de afleverbon ondertekenen, waarbij de Klant (in het door de bezorger aangeboden formaat) alle opmerkingen en eventuele problemen die op dat moment zijn geconstateerd (bijvoorbeeld ontbrekende pakketten of zichtbare schade en/of manipulaties van de producten of de verpakking) noteert. Als de leveringsbon op papier is gesteld, moet de Klant een kopie van de desbetreffende leveringsbon aanvragen bij de bezorger.

Als de Klant bij het openen van de bestelling ziet dat de producten beschadigd zijn door het transport, dat er een fout is gemaakt of dat er producten ontbreken, dient hij/zij dit binnen vijf (5) kalenderdagen na de leveringsdatum schriftelijk aan DEPORVILLAGE te melden, zodat DEPORVILLAGE hier actie op kan ondernemen.

Alle bestellingen voor de aankoop van producten zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid. Indien het bestelde product niet beschikbaar is, zal DEPORVILLAGE de klant hiervan op de hoogte stellen en de bestelling annuleren. Het betaalde bedrag wordt binnen een termijn van maximaal dertig (30) dagen aan de klant terugbetaald.

 

Producten ophalen

In overeenstemming met het Koninklijk Besluit 110/2015 van 20 februari 2015 betreffende afgedankte elektrische en elektronische apparatuur (AEEA) zal Deporvillage, wanneer je een dergelijk product op onze website koopt, zorgen voor de recyclage van je oude apparaat.

Je kunt hier een gratis ophaling aanvragen op je thuisadres met vermelding van: naam en voornaam, e-mailadres, ophaaladres en telefoonnummer. Vergeet niet aan te geven dat het om een ophaaldienst voor recycleerbaar materiaal gaat.

 

Herroeping

De Klant heeft veertien (14) kalenderdagen vanaf de ontvangst van het product om gebruik te maken van zijn/haar herroepingsrecht zonder dat dit extra kosten voor de Klant met zich meebrengt.

Zonder afbreuk te doen aan het voorgaande kan de Klant het product niet herroepen onder de volgende omstandigheden:

a) Producten die ontworpen zijn volgens de specificaties van de Klant of die duidelijk gepersonaliseerd zijn.

b) Voorverzegelde producten die om hygiënische of gezondheidsredenen niet geschikt zijn voor retourzending en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant het Herroepingsformulier invullen en het te retourneren product opsturen samen met de instructies, documenten en verpakking.

Zodra het herroepingsrecht correct is uitgeoefend, zal DEPORVILLAGE binnen een termijn van maximaal veertien (14) kalenderdagen na ontvangst van het Herroepingsformulier en het product, overgaan tot terugbetaling aan de Klant van het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten zoals aangegeven op de oorspronkelijk opgemaakte factuur.

Niettegenstaande het voorgaande zijn de kosten voor het retourneren van het te annuleren product voor rekening van de koper in overeenstemming met de instructies in het gedeelte "Retourneren".

Hieronder vind je het modelformulier voor herroeping. Houd er rekening mee dat het volgende formulier alleen moet worden ingevuld en verzonden als de Klant het contract wil herroepen. Hierbij verklaar ik dat ik de koopovereenkomst van de volgende goederen wil herroepen:

  • Bestelling ontvangen op: / /
  • Bestelnummer:
  • Voornaam en achternaam:
  • E-mail waarmee de aankoop is gedaan:
  • Adres:
  • Handtekening: (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)
  • Datum: / /

 

Retourneren

Onverminderd het eerdergenoemde herroepingsrecht, heb je 365 dagen vanaf de ontvangst van je bestelling de tijd om een retourzending (of maatwijziging) aan te vragen. Om hiervan gebruik te maken moet je naar het gedeelte Mijn account > Mijn bestellingen > Selecteer bestelling > Retourneren of Maat ruilen gaan, de reden voor de retourzending aangeven, de te retourneren producten selecteren en het proces bevestigen. Vervolgens ontvang je per e-mail een afleverbon die je moet afdrukken en in de doos moet doen. Als je problemen hebt met een van deze stappen, kun je contact opnemen met de klantenservice ([email protected])

Als de retourzending wordt verwerkt vanaf de Canarische Eilanden of van buiten de EU, moet je ook de douaneverklaring (CN22 en/of CN23) aan de buitenkant van het pakket toevoegen. Als je deze stap niet uitvoert, kunnen de goederen door de douane worden geweigerd en vervolgens worden teruggestuurd naar de afzender.

Voordat je een bestelling terugstuurt, raden we je aan om contact op te nemen met de belastingdienst in je land om te controleren of je de invoerrechten terugkrijgt.

Voor het retourneren kun je dezelfde doos of envelop gebruiken als waarin het product is verzonden. Of, als deze ontbreekt, kun je een vergelijkbare verpakking gebruiken om de perfecte staat van het product te garanderen.

Het recht op retournering is onderworpen aan de volgende voorwaarden:

- De producten moeten in dezelfde staat teruggestuurd worden als waarin ze worden ontvangen. Ongebruikt en onbeschadigd in de doos en verpakking met de originele labels.

- Producten met een specifieke houdbaarheidsdatum (zoals voedingsproducten) zijn uitgezonderd van het retourbeleid van 365 dagen.

- De mogelijkheid om producten te retourneren is niet van toepassing op cadeaubonnen.

Na ontvangst zal DEPORVILLAGE het geretourneerde product controleren, waarbij het zich het recht voorbehoudt om niet tot terugbetaling over te gaan indien geconstateerd wordt dat het gekochte product afwijkt van het geretourneerde product of dat de retourzending niet conform de Algemene Aankoopvoorwaarden heeft plaatsgevonden.

De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de Klant, behalve als het product defect is. Bij verzending is het aan te raden om een verzendmethode te kiezen die gebruik maakt van ontvangstbevestiging. Zodra DEPORVILLAGE de retourzending heeft ontvangen, wordt gecontroleerd of het product in goede staat is en zal de betreffende terugbetaling verwerkt worden. Dit proces kan tot 14 kalenderdagen duren en als alles correct is, wordt het geretourneerde product binnen achtenveertig (48) uur na bevestiging van aankomst in het magazijn terugbetaald via de gebruikte betaalmethode.

De termijn voor terugbetaling bedraagt maximaal zeven (7) kalenderdagen voor betaalkaarten en maximaal dertig (30) kalenderdagen voor creditcards Als de betaling via een bankoverschrijving is gedaan, moet de Klant het rekeningnummer opgeven van de rekening waarop hij de terugbetaling wenst te ontvangen en kan het tot twee (2) werkdagen duren voordat het geld op de rekening van de Klant staat.

Bij gedeeltelijke retourzendingen van een bestelling wordt alleen het geretourneerde Product terugbetaald, maar niet de verzendkosten.

Als je een fiets of andere grote goederen wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice of lees het betreffende gedeelte.

Bij het uitvoeren van een retourzending is de enige beschikbare optie om de producten naar het opgegeven retouradres te sturen. Pakketten kunnen niet persoonlijk worden geretourneerd via inleverpunten, behalve in Spanje waar de Punto Pack-service beschikbaar is.

In het geval van retournering van defecte producten, heeft de Klant recht op terugbetaling van de prijs, verzendkosten en retour/transportkosten van de defecte producten of van de geleverde producten als deze niet overeenkomen met de bestelling van de klant, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving.

 

Klachten en reclamaties

De Klant dient contact op te nemen met DEPORVILLAGE, op de wijze zoals aangegeven aan het begin van de Algemene Aankoopvoorwaarden, om zijn/haar klachten kenbaar te maken of een claim in te dienen. DEPORVILLAGE verplicht zich deze zo snel mogelijk te beantwoorden, of in ieder geval binnen een maand nadat deze zijn ingediend.

 

Garanties

De garantie van de producten die verkocht worden via de Website/App wordt vastgesteld in overeenstemming met de geldende wetgeving en daarom zal DEPORVILLAGE in het algemeen gedurende een periode van drie (3) jaar na levering van de producten reageren op elk door de Klant aangegeven gebrek aan conformiteit.

In het bijzonder, als het door DEPORVILLAGE verkochte product niet in orde is, heeft de Klant de keuze tussen reparatie of vervanging van het product (behalve als een van deze opties onmogelijk of onredelijk is). Of, als alternatief, tussen een prijsverlaging of beëindiging van de contractuele relatie in overeenstemming met de geldende wetgeving. In ieder geval dient de Klant DEPORVILLAGE binnen twee (2) maanden na ontdekking van het gebrek op de hoogte te stellen. DEPORVILLAGE neemt in dit soort gevallen de kosten voor het retourneren van de producten op zich.

Niettegenstaande het bovenstaande wordt ervan uitgegaan dat de producten conform zijn en dus van garantie zijn uitgesloten wanneer:

a) De schade aan de door DEPORVILLAGE verkochte producten is veroorzaakt door factoren die niets te maken hebben met de fabrikant of DEPORVILLAGE of, indien van toepassing, degenen die onder hun verantwoordelijkheid handelen (geweld, ongeluk, enz.) of door een onjuiste bewerking en/of installatie van het product door de klant; en

b) De schade aan de door DEPORVILLAGE verkochte producten het gevolg is van een onderdeel dat niet door de fabrikant of DEPORVILLAGE is geleverd of het gevolg is van wijzigingen of reparaties die zijn uitgevoerd door anderen dan de fabrikant of DEPORVILLAGE of, indien van toepassing, degene die onder zijn verantwoordelijkheid handelt.

 

Conformiteitsverklaringen en andere certificaten

Je vindt de conformiteitsverklaringen en andere certificaten en documenten voor de merken DPV, Finisseur, LEFFORT en Imperfect op de volgende pagina www.deporvillage.nl/eu-compliance.

Voor alle andere merken kun je rechtstreeks contact opnemen met de fabrikanten van desbetreffende producten.

 

Online geschillenbeslechting

In overeenstemming met art. 14 van Verordening 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013, betreffende online beslechting van consumentengeschillen, informeert DEPORVILLAGE Klanten dat zij hun klachten kunnen indienen bij het ODR-platform dat beschikbaar is op de volgende link: http://ec.europa.eu/consumers/odr


Taal

De Algemene Aankoopvoorwaarden zijn opgesteld in het Spaans, Frans, Italiaans, Engels, Duits, Nederlands, Pools, Deens en Portugees.

 

Toepasselijk recht en jurisdictie

De Algemene Aankoopvoorwaarden worden geregeld en geïnterpreteerd in overeenstemming met de Spaanse wetgeving.

In het geval van een conflict of discrepantie die ontstaat bij de interpretatie en/of toepassing van de Algemene Voorwaarden, zullen de bevoegde rechtbanken die zijn die in het bezit zijn van het relevante juridische kader voor zaken waarbij consumenten en gebruikers betrokken zijn.

40% korting

40% korting in je inbox

Registreer en ontvang aanbiedingen tot 40% korting op duizenden producten in je inbox

+ Bekijk de juridische details - Minder zien